Dlaczego wentylator chłodzący nie działa w moim samochodzie? 3 proste kroki do rozwiązania problemu

Jeśli zastanawiasz się, dlaczego wentylator chłodzący w Twoim samochodzie nie działa, oto kilka prostych kroków do rozwiązania problemu. Po pierwsze, sprawdź okablowanie. Czy jest ono zasilane prądem stałym o napięciu 12 V? Jeśli nie, to prawdopodobnie silnik wentylatora lub okablowanie jest wadliwe. Za pomocą woltomierza zmierz prąd płynący od wentylatora do przekaźnika wentylatora. Jeśli napięcie spadnie poniżej znaku, wentylator jest wadliwy.

Sprawdzić bezpiecznik. Jeśli silnik wentylatora nie działa, możliwe, że przepalił się bezpiecznik. Jeśli bezpiecznik nadal jest na miejscu, sprawdź, czy nie ma spalonych metalowych przewodów. Jeśli to nie rozwiąże problemu, wymień bezpiecznik. W przeciwnym razie skontaktuj się z profesjonalnym mechanikiem w celu przeprowadzenia diagnostyki. Jeśli sprawdziłeś wszystkie powyższe kroki, jesteś gotowy do wymiany silnika wentylatora chłodzącego. W międzyczasie, jeśli wentylator chłodzący nadal nie działa, skontaktuj się z producentem swojego samochodu.

Czujnik temperatury jest odpowiedzialny za włączanie i wyłączanie wentylatora chłodzącego, gdy temperatura osiągnie pewien próg. Jeśli się nie włączy, silnik wentylatora chłodzącego nie będzie się kręcił, a tym samym silnik będzie się przegrzewał. Gdy wentylator nie działa, temperatura będzie nadal rosła, uruchamiając lampkę ostrzegawczą na desce rozdzielczej. W końcu silnik wyłączy się. Wentylator nie będzie również działał, jeśli wystąpi problem z silnikiem.

Zły czujnik temperatury to kolejny powód, dla którego wentylator chłodzący może nie działać. Wadliwy czujnik temperatury może powodować włączanie i wyłączanie wentylatora bez ostrzeżenia. Inną możliwą przyczyną jest zaklinowany przełącznik temperatury. Aby rozwiązać problem, spróbuj zresetować przekaźnik wentylatora. Uszkodzony przekaźnik wentylatora może również uniemożliwić wyłączenie wentylatora, gdy jest to konieczne. W ten sposób wentylator nie będzie pracował bez przerwy. Może to prowadzić do przegrzania, co może prowadzić do uszkodzenia silnika.

Możesz rozwiązać problem, wymieniając przekaźnik wentylatora chłodzącego na nowy. Ale to rozwiązanie jest realne tylko wtedy, gdy przekaźnik wentylatora chłodzącego jest jednoprzekaźnikowy. Większość systemów wentylatorów zawiera dwa lub trzy przekaźniki pracujące razem. Chociaż zamiana przekaźników jest możliwa, ważne jest, aby użyć właściwego numeru części. Co więcej, ta metoda może być niebezpieczna dla nowoczesnych pojazdów. To dlatego, że wiele przekaźników samochodowych są bardzo podobne w budowie, więc trzeba będzie upewnić się, że numer części przekaźnika wentylatora chłodzącego pasuje do innych.

Złamany termostat może być również winny. Starsze samochody z silnikami V8 pushrod mogą mieć uszkodzone sprzęgło wentylatora. Jeśli tak się stanie, wentylator przestanie się kręcić, więc warto go wymienić. Pęknięty wentylator powinien być natychmiast wymieniony. Innym powodem awarii wentylatora jest to, że jest on skorodowany lub zużył się. W takim przypadku należy jak najszybciej wymienić termostat lub sprzęgło wentylatora.

Podobne tematy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wiadomości związane